2014. november 13., csütörtök

Sherry Gammon - Szerethetetlen

Borító és fülszöveg:
A tizenhét éves Maggie Brown kiugró arccsontjával és karikás szemével a kábítószeres modellek mintapéldánya lehetne. Maggie problémáját azonban nem a drogok, hanem az anyja jelenti. A lány ráadásul egyre jobban belegabalyodik Seth Prescottba, az új srácba a suliban, és attól fél, hogy a fiú is cserben fogja hagyni, mint mindenki más. Seth Prescott a rendőrség beépített embereként került a Port Fare High iskolába, de munkája dacára beleszeret Maggie-be. Miközben Seth azon fáradozik, hogy a New York állambeli Port Fare-t megszálló szadista drogdílereket kifüstölje a kisvárosból, a hajsza halálosra fordul, és Maggie élete is veszélybe kerül. Seth és Maggie önmagukat is megismerik humorral tarkított, összetört szívekkel övezett, romantikus útjukon, és eközben a világuk mindörökre megváltozik.





Röviden a könyvről: Maggie éli meglehetősen viszontagságos életét, nélkülözve az igazi biztonságérzetet, az édesanyától kapott önzetlen szeretetet, és a biztos anyagi hátteret is. Szakított a barátjával, aki csak ki akarta használni, ekkor robban be Seth, és hirtelen minden konkrét indok nélkül elkezdi segíteni a lányt, és vigyáz rá. Maggie bizalmatlan, bár szerintem ez tökéletesen érthető. Felbukkan az ex. Sethre Hillary nyomul. Közben embereket ölnek meg, kis híján Maggiet is. Minden zavaros, nem tudni ki a jó, Maggie nem tud megbízni senkiben, és közben a szörnyűségek is folytatódnak, kezdve az édesanyjának kritikus állapotával, és a drogkereskedelemmel.

Szereplők: 


Maggie: Egy rossz körülmények között élő, megtört lány, aki ennek ellenére küzd, nem adja fel, és megmutatja mindenkinek, hogy segítséget elfogadni nem gyengeség, feláll, és mindent rendbe hoz, már amennyire a helyzet ezt megengedi. Rájön, ha hibázik, és mer bocsánatot kérni.

"Ragaszkodott hozzá, hogy feküdjünk le. Én meg ragaszkodtam ahhoz, hogy ne. Én győztem."

Seth: A beépített rendőr pasi, akire titokban mindenki vágyik. És most nem a könyvszereplőkről beszélek. Seth a valóságban is a legtöbb nő álma lenne. Kedves, nagylelkű, törődik mindenkivel, tud főzni, nem eszetlen tesztoszterontól fűtött idióta, csak jól megfontolt esetekben kér bármit is. Kidolgozott, jól felépített kitalált személy.

"– Mielőtt bementünk, azt mondtad, hogy a lányok félre értik, amit mondasz. – Igen. – „Csókolj meg”? – idéztem gúnyosan. – Ebben a pillanatban?"



Booker: A kedvenceim egyike, bár szerintem nem csak én érzem ezt. Gúnyos, provokatív, néha rosszindulatú, de tud szeretni, és azokért akiket szeret, mindent megtesz. Erkölcsös, örömét leli a munkájában, bár már sok mindent elvesztett emiatt.

Hillary: Tipikusan a Gonosz Liba, nagybetűkkel. Szép, okos, minden tanár imádja, ő maga meg velejéig romlott, egy kéjenc, és annyira egoista, hogy az már az olvasónak okoz fájdalmat. Vicces volt végignézni, amint pórul járt. Bár, a rossz mindig elnyeri méltó büntetését. Booker azért megtette a magáét itt is, imádtam.

Zack: Hát, én már a legelején kitörtem volna a nyakát. De igazából feleannyira sem lehetne eredeti karakternek nevezni, mint Bookert. Zack viszont még az átlagosnál is butább és meggondolatlanabb volt. Meg persze kiéhezett, és a nőket szexuális játékszerként kezelte, nem úgy, mint élő, lélegző embereket illik.

Cole: A doki egy igazi zseni, mi mást mondhatnék arra az emberre, aki még a vizet is odaégeti, de eközben életeket képes megmenteni? Szerethető volt minden bénázásával együtt. 


Az egész történetről, írásmódról: Érdekes volt, nem olyan tipikus, nem egy nyávogós kislány volt a főszereplő, tényleg csak szimplán lelki betegnek tűnt, ami igaz is. A történet kicsit nehezen indult be, de a második fele már élvezhető volt. 
Furcsának találtam, bár az író humora néhol megmutatkozott, és igazán tetszett:

"Kifelé menet kóstoljátok meg Maggie csókját! Steve, ezt hallottam! Ha megpróbálod, egy hetes bezárásnak nézhetsz elébe."


Kedvenc karakter: Booker
Legrosszabb karakter: Zack
Legjobb a könyvben: Amikor Booker oltogatta Hilaryt az ebédlőben
Legrosszabb a könyvben: Amikor Maggie szégyenkezik valamiért.
Borító: 5/5
Cím: 5/4
Az egész: 5/4

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése