2014. december 30., kedd

Monica Murphy: One Week Girlfriend: Heti csaj

Borító és fülszöveg:
Átmenetiség. Ezzel a szóval jellemezhetném az életemet az utóbbi néhány évben. Átmenetileg dolgozom, amíg meg nem szabadulok innen. Átmenetileg a kisöcsém anyukája vagyok, mivel anyánk szart sem törődik velünk. És átmeneti csajszi vagyok, mert könnyen megkaphat bárki. Legalábbis a pletyka szerint.
Most éppen Drew Callahan átmeneti csaja vagyok. Ő az egyetemi futballcsapat sztárja, és körülrajongják. Gyönyörű és édes srác – és rejtőzködőbb, mint én. Ő vezetett be engem ebbe a hamis világba, ahol láthatóan ki nem állhatnak engem. És ahol mindenki akar tőle valamit. Bár az egyetlen dolog, amit, úgy tűnik, ő akar, az…
Én vagyok.
Már nem tudom, mit higgyek. Csak azt tudom, hogy Drew-nak szüksége van rám. És én mellette akarok lenni.
Mindörökké.
Kiadó: Ulpius
Kiadás éve: 2013
Terjedelem: oldal

Sorozat: One Week Girlfriend
Előzmény: -
Műfaj: New Adult


Röviden a könyvről: Fable húsz évesen éli nyomorúságos kis életét: neveli az öccsét, eltartja a családot, idegenekkel bújik ágyba, csak hogy egy pillanatra fontosnak érezze magát. Éppen végez a bárban, amikor odasétál hozzá Drew, és visszautasíthatatlan ajánlatot tesz: 3000 dollárért cserébe egy hétre utazzon el vele a családjához, és közösen hazudják azt, hogy Fable a barátnője. Mint az érezhető volt, a pénz szűkében lévő lány elfogadja, és elmennek a szülői házba. Ott tartózkodásuk ideje alatt közel kerülnek egymáshoz, és a rövid egy hét alatt Fable minden titkát megtudja Drew-nak, olyat is, amit maga a fiú sem sejtett.


Az egész történetről, írásmódról: Fable élete átlagosan elcseszett, vagyis persze borzalmas, és kilátástalan, meg tragikus, de a new adult kategória tipikus hányattatott sorsú szereplőihez képest az ő élete olyan, mint néhány ismerősünké. Ugyanis Fable-hez hasonló élete elég sok embernek van. Ehhez képest Drew-é olyan, mint egy tömegkarambol, vagy egy vonatszerencsétlenség utáni táj. Ahol persze később még le fog csapni egy földrengés is. Annak ellenére, hogy már talán a harmincadik oldalon rájöttem mindenre, élveztem, végig. Rögtön Szophoklész Antigoné története jutott eszembe, pontosabban Oidipusz alakja volt az, ami nem hagyott nyugodni. Vagy csak nekem szembetűnő a hasonlóság?
Nagyon szépen volt megírva, és a pillecukor-dolog külön tetszett, bár nekem elsőre volt egy kis perverz beütése, mint valami biztonsági szó, hiszen lényegében azt a szerepet is tölti be. Egy nagyon is kemény vonulatot olyan könnyeden dolgozott fel, hogy éreztem a súlyát, teljes mértékben, de nem roppantam össze alatta, és ez az, ami miatt igazán tudom értékelni a könyvet. 




Akiknek ajánlom: Tudom, aki akarta már elolvasta, mert kis hazánkban elég nagy hírnévnek örvend, de ha te erről mégis lemaradtál, és vágysz egy olyan könyvre, ami kikapcsol, a lány nem egy kis szende szűz, és van benne egy gonosz mostoha, akkor nyugodtan vágj bele, nem fogod megbánni.


Nem bírom ki, olyan mély, és szép idézeteket voltak benne, olvassatok ti is párat:



"Néha elég gáz, hogy én vagyok az egyetem kurvája. Főleg hogy nem is járok arra a nyavalyás egyetemre." - Fable Maguire

"Szeretnék hinni a mesékben." - Fable Maguire

"Ha csak egy papírzacskót viselne a micsodáján, akkor is totál menő lenne." - Fable Maguire

"Nekem az kell, ami nem lehet az enyém." - Fable Maguire

A szerelem indája befonja szívemet, mindennél jobban vágyom hallani híredet." - Ardelia Cotton Barton (az egyik fejezet elején feltüntetett idézet)

"Azt akarom, hogy minél jobban eltollak magamtól, te annál inkább húzz vissza." - Drew Callahan

"Kész szappanopera az életem." - Drew Callahan

"Téged választottalak." - Drew Callahan

"Egy hét elteltével nem vagyok többé Drew Callahan barátnője." - Fable Maguire


"M-A-R-S-H-M-A-L-L-O-W" - Drew Callahan 



Kedvenc karakter: Fable

Legrosszabb karakter: Adale
Legjobb a könyvben: Fable okos gondolatai, és a kitartása
Legrosszabb a könyvben: a múlt árnyai
Borító: 5/2
Cím: 5/5
Az egész: 5/4.5

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése